Inteligentní dům - Videokonference

První videokonference v rámci projektu Inteligentní dům

Dne 5. října 2011 se uskutečnila první z řady videokonferencí, které se v příštích dvou letech budou v rámci projektu Comenius Projekty partnerství škol – Inteligentní dům konat mezi naší a partnerskou německou školou Andreas – Albert – Schule BBS Frankenthal (Porýní-Falc).

Videokonference jsou nedílnou součástí celého projektu a mají sloužit k tomu, aby se studenti naučili využívat dalších možností moderních technologií. První videokonference byla spíše zkouškou našich technických možností, a ačkoliv jsme se napoprvé nevyhnuli několika menším problémům, vše jsme nakonec zdárně vyřešili a díku tomu se poprvé mohli „osobně“ setkat všichni aktéři. Němečtí i čeští žáci, ředitelé a zástupci obou škol i koordinátoři projektu. První videokonference sloužila především k tomu, aby se navzájem poznali, dozvěděli se i zajímavosti ze života svých protějšků, popovídali si o svých zájmech a koníčcích.

Nakonec přišly na řadu i nápady týkající se samotného projektu, první představy o tom, jak by model inteligentního domu měl vypadat a jaké vybavení bychom v něm mohli vlastně najít. Žáci se také dohodli, že zůstanou ve spojení i v období mezi jednotlivými videokonferencemi a budou k tomu využívat e-mail a Facebook.

Druhá videokonference v rámci projektu Inteligentní dům

Začátkem listopadu 2011 se v rámci projektu Comenius – Inteligentní dům uskutečnila již druhá videokonference mezi naší a partnerskou německou školou Andreas – Albert – Schule BBS Frankenthal (Porýní-Falc). Tentokrát se na její organizaci podíleli již především sami studenti z tříd TME 2, AEE2, MID 2 a TMI 3.

V průběhu videokonference se velice živě diskutovalo o tom, jaké rozměry by měly modely inteligentního domu mít. Studenti obou škol se ve svých názorech rozcházeli, zvažovala se i varianta přízemního či jednopatrového modelu a nakonec jsme se všichni shodli na tom, že rozměry domu musí být pouze obdobné, nikoliv shodné. Dohodli jsme tedy pouze rozmezí, do kterého se studenti se svými modely musí vejít. Zároveň obě strany předložili první návrhy povinného vybavení, které by oba domy měly mít. Do prosince mají oba pracovní týmy čas na to, aby návrhy prodiskutovali a schválili definitivní verzi. Mluvčím našich studentů byla během videokonference zvolena Kateřina Janková.

Fotogalerie

Třetí videokonference v rámci projektu Inteligentní dům

V pátek 9. 12. 2011 se v rámci projektu Comenius Projekty partnerství škol – Inteligentní dům uskutečnila další videokonference mezi naší a partnerskou německou školou Andreas – Albert – Schule BBS Frankenthal (Porýní-Falc). Schůzky „na dálku“ se kromě koordinátora projektu Mgr. Renaty Kovaříkové a učitele odborného výcviku Mgr. Stanislava Dlouhého zúčastnili i žáci, kteří se budou podílet na výrobě modelu inteligentního domu. Jedná se o studenty tříd AEE 2 (Kateřina Janková, David Mančík, Michal Maxián, David Soukup), TME 2(Tomáš Holeček, Tomáš Jerman, Jakub Charvát, Lubomír Košťál, Martin Pfeifer, Ondřej Sedláček), MID 2 (Zdeněk Truhlář) a TMI 3 (Pavel Schreil). Žáci tříd AEE 2 a TME 2 se pochlubili návrhy plánů modelu inteligentního domu, na kterých pracovali v průběhu listopadu. Se svými návrhy se pochlubili i jejich němečtí přátelé. Oba týmy se dohodly na vybavení, které bude pro oba modely povinné. Kromě tohoto základního vybavení připravují ale obě strany i různé doplňky, které by měly jejich partnery překvapit.

Čtvrtá videokonference v rámci projektu Inteligentní dům

Dne 27. dubna 2012 se v rámci projektu Comenius Projekty partnerství škol – Inteligentní dům uskutečnila již čtvrtá videokonference mezi našimi a německými žáky.

Jednalo se vlastně o takovou rekapitulaci prvního roku našeho společného projektu. Žáci i koordinátoři si popovídali o tom, co se nám povedlo a co jsme dokázali. Navzájem se informovali o tom, s jakými technickými problémy se zatím setkali a jak pokročily práce na výrobě modelu inteligentního domu. Domluvili se na aktivitách, které se budou realizovat během příštího školního roku, a němečtí studenti, kteří nás navštíví již v říjnu 2012, se zajímali o program jejich pobytu a o to, kde budou ubytovaní a kde budou společně s našimi studenty pracovat. Všichni se samozřejmě zajímali i o to, jak dlouhé mají v obou zemích letní prázdniny a kde je budou jejich přátelé trávit.

Pátá videokonference v rámci projektu Inteligentní dům

18. března 2013 se uskutečnila již pátá videokonference s nší partnerskou školou Andreas-Albert-Schule. Poprvé jsme si nepovídali nad pouhými plány inteligentního domu, ale představili jsme si jejich modely. Již nyní je jasné, že obě školy přistoupily k realizaci projektu značně odlišnými způsoby. Zatím co německá strana se zaměila především na využití nejnovějších technologií, které pro nás jsou z finančních důvodů nedostupné, my jsme se snažili dosáhnout stejně dobrých výsledků s mnohem menšími náklady, ale o to větší fantazií. Ačkoliv naše modely ještě nejsou hotové, již se všichni těšíme na červnové setkání v Německu, kde si oba modely porovnáme v praxi.

Šestá videokonference v rámci projektu Inteligentní dům

Pouhý den po našem návratu z německého Frankenthalu jsme se naposledy setkali s našimi německými kolegy prostřednictvím videokonference. Hlavním tématem byla samozřejmě naše cesta domů, ale i tady jsme si naposledy popovídali o výsledcích naší společné práce. Již nyní víme, že obě strany mají zájem pokračovat ve spolupráci i do budoucna a již nyní padly některé nápady na možná témata dalších společných projektů.